utorok 14. apríla 2015

Richard Branson: Čo nerobiť, keď sa púšťate do nového biznisu

Nikdy neviete, kedy sa uskutoční váš podnikateľský nápad, alebo uzavriete zaujímavé partnerstvo. Je dôležité byť vždy ostražitý a dávať si pozor na príležitosti , bez ohľadu na to kde ste, alebo čo robíte.



Priateľ mojej dcéry sa to naučil na vlastnej chybe. Nedávno založil spoločnosť, ktorá dodáva núdzové balíčky na lode. Počas dovolenky, zatiaľ čo sa máčali v bazéne, sa o jeho biznis začal zaujímať jeden jeho bohatý priateľ. keď mu tento priateľ povedal že by ho chcel predstaviť správcovi svojich lodí, začínajúci podnikateľ odvetil: "Prepáč, ale na dovolenke sa nevenujem biznisu," uchlipol si zo svojho nápoja, a začal sa opaľovať. Nie len, že to bol koniec konverzácie, ale tiež možnej objednávky - a ako sa ukázalo, aj celej firmy.

Vždy som veril, že by sme mali prijímať neočakávané veci. Keby sme nemali nastražené uši, a oči na stopkách, a nechytili sa príležitosti presunúť sa od vydávania časopisov ku predaju nahrávok, Virgin by sa nikdy neodradilo od zeme - a už vôbec by nebolo úspešné.

Taktiež o pár rokov neskôr - jediným dôvodom, prečo sme sa pustili do leteckého priemyslu bola neplánovaná situácia, ktorá bola v tom momente dosť nešťastná - ale ukázalo sa, že je to celoživotná príležitosť. Snažil som sa dostať za svojou vtedy priateľkou/teraz manželkou Joan na Britské Panenské Ostrovy. Ale môj let bol zrušený. Nakoľko som chcel zúfalo stretnúť Joan, prenajal som lietadlo, požičal si tabuľu, a napísal na ňu "Virgin Airlines: 39$ za jednosmerný lístok na BPO."


Dal som dokopy všetkých pasažierov, ktorí zmeškali, a naplnil nimi lietadlo. Rozčarovaný z tejto skúsenosti som neskôr zavolal Boeingu, či nemajú na predaj nejakú použitú 747-ičku, a ako sa hovorí - zvyšok je história! Ak by bola moja reakcia "Prepáčte, ale keď som na dovolenke, nevenujem sa biznisu", nie len, že by neexistovalo Virgin Atlantic, ale celá Virgin Group by sa nepostavila pevne na nohy.

Všetci by sme sa mali snažiť tvoriť si kontakty, kdekoľvek sme. Náhodné stretnutia môžu viesť ku skvelým príležitostiam. Nikdy neviete, či náhodou človek so schopnosťami ktoré práve potrebujete, alebo s kontaktmi ktoré potrebujete na rozkvet vášho biznisu, nesedí práve vedľa vás. Zoznámte sa, pýtajte sa, a počkajte, čo vám šťastena prinesie.


Podľa mňa neexistuje nejako veľa preddefinovaných správnych a nesprávnych spôsobov ako robiť biznis - ale obmedzovanie vlastných príležitostí je zaručeným spôsobom, ako obmedziť svoj úspech. Pamätajte, je OK dať si pauzu, ale vždy buďte v strehu.






Pôvodný článok: http://www.virgin.com/richard-branson/what-not-to-do-when-starting-a-business
Autor: Richard Branson
Preložil: Andrej Kras (ArPharazôn)
Obrázky: viď pôvodný článok

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára