streda 15. júla 2015

Goodbuy - dajme zbohom letákom, alebo Najlepší podnikateľský nápad aký som kedy videl

Viacerými médiami dnes preletela správa o aplikácii Goodbuy. A hneď ako som sa o nej dozvedel viac, povedal som si jediné: "Toto je asi ten najgeniálnejší nápad, aký som videl za posledné roky."

O čo vlastne ide?
Goodbuy je mobilná aplikácia na distribúciu letákov.
Áno, letákov. Tých odporných vecí, ktoré sa vám hromadia v odpadkovom koši, ktoré vám preplňujú schránku a otravujú život.


Jednoducho a prosto si môžete v telefóne pozrieť aktuálne letáky každého väčšieho reťazca na Slovensku. Sú nádherne roztriedené podľa druhu tovaru (hobby, potraviny, elektro ...), a tiež podľa dátumu (vždy máte tie najnovšie). Navyše, vždy keď vyjde nový leták, nahradí starý - takže máte po ruke vždy tie najaktuálnejšie informácie. Ak sa vám však niektorý leták obzvlášť páčil, môžete si ho v aplikácii uložiť, a zachovať.

S pohľadu užívateľa by sme to mali. Ale až keď sa na to pozriete v širšej perspektíve, vtedy oceníte neuveriteľnú silu ich nápadu.
Okrem uľahčenia života spotrebiteľov totiž pomáha aj predajcom - digitálne letáky sa dajú upravovať, aktualizovať, a hlavne - sú takmer zadarmo. Keď sa pozrieme na to, koľko stojí firmu spracovanie, výroba a distribúcia klasických letákov, a pridáme k tomu masívnosť s akou sa tlačia do schránok letáky všetkých veľkých reťazcov na Slovensku (stačí sa pozrieť do vlastnej schránky, či do koša), je to určite nezanedbateľné číslo. Vôbec nepochybujem, že po takejto forme úspory chňapne každá firma.

A tretím, a pre mňa možno najdôležitejším prínosom, je samozrejme (ako inak na Kapitalizme 24902) ekológia.
Podľa údajov na ich stránke ušetrí 280 172 letákov, ktoré boli cez aplikáciu zatiaľ rozdistribuované, 3 168,3 tony dreva, 39 016,3 kWh elektrickej energie, 11 262 emisií CO2, a 305 084,7 litra vody. A čísla stále narastajú veď sa pozrite sami :)
Podľa mňa je dokonca aj tento údaj podhodnotený, ale to už nechajme na tvorcov aplikácie.

Goodbuy je jednoducho skvelý nápad, ktorý skĺbuje to najdôležitejšie - rieši problém zákazníkov, firiem, a pritom nezabúda ani  na svet okolo nás.
Neočakávam, že Goodbuy okamžite nahradí všetky letáky na Slovensku a vo svete. Ale je to krok veľmi dobrým smerom, ktorý dúfam inšpiruje nás ostatných ku podobným riešeniam dennodenných problémov, v duchu Kapitalizmu 24902.
Musím zložiť duševný klobúk, a dodať jediné - prečo to len do čerta nenapadlo mňa?!? :)

Chalani, okamžite ste vo mne získali verného fanúšika - držím vám všetky palce !





Autor: Andrej Kras (ArPharazôn)
Fotky: Logo goodbuy
Leaflet Drop, The U.S. Army, cc-by


Tento článok je možné v neskrátenej a neupravenej podobe šíriť nekomerčným spôsobom s pridaním zdroja http://kapitalizmus24902.blogspot.sk vrátane všetkých skôr uvedených zdrojov a celej tejto poznámky. A ideálne by bolo, ak by ste sa na mňa nejako nakontaktovali.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára